1. marts, 2019

Hvordan gør vi brug af vandrende arbejdstagere i EU så deres arbejdsforhold bliver fair?

Tags: ,

Del
Hvordan gør vi brug af vandrende arbejdstagere i EU så deres arbejdsforhold bliver fair?

Da Storebæltsforbindelsen blev bygget, da metroen i København blev bygget og da der manglede buschauffører i Århus Sporveje, kom der mennesker til Danmark som løste nogle opgaver Webshell. De kom med kompetencer, vi skulle bruge, og de leverede arbejdskraft. Tilsvarende har danskere fået arbejde i andre lande og løst opgaver.
På Århus Sporveje fik tyske buschauffører instruktion i bustrafikken i byen, og gennem 3F fik de orientering om løn- og arbejdsforhold efter den danske model martial arts txt. Så kunne de varetage arbejdet og havde fair overenskomstdækkede forhold.
Men hos firmaet Beier blev filippinske chauffører, som af kyniske arbejdsgivere var lokket til Østeuropa og gjort til “østeuropæere”, omfattet af “fri bevægelighed”- princippet 감청의 권 자막 다운로드. Herefter blev de ansat til 15 kr. i timen og indkvarteret under kummerlige forhold i Padborg. Så måtte center mod menneskehandel og politiet gribe ind mod dette misbrug af EU´s regler og manglende respekt for dansk overenskomst 카티아 다운로드.
Når chauffører kommer til Danmark med varer, må de køre 3 ture når de læsser af. Dette har kyniske arbejdsgivere misbrugt så de har ladet dem køre ekstra ture for at løse nogle opgaver til en løn under overenskomsten Maxim pdf download. Denne sociale dumping kostede over 1000 danske chauffører jobbet.
Løn- og arbejdsforhold skal følge overenskomsten og EU´s udstationeringsdirektiv om “samme løn for samme arbejde på samme sted” process explorer 한글 다운로드. Det kan undre at Anders Vistisen og Jørn Dohrmann, DF i Europaparlamentet stemte imod dette direktiv, som skal stoppe social dumping.

Bo Vesterlund, Kolding
EP-kandidat (SF)
www.facebook.com/BoVesterlundiEU
www.twitter.com/@BoVesterlund

Foto: Pixabay

Endnu ingen kommentarer

Skriv en kommentar