20. februar, 2017

Luftfartsbranche i frit fald

Tags: , , ,

Del
Luftfartsbranche i frit fald

I en netop vedtaget betænkning kræver Europa-Parlamentet, at der bliver sat en stopper for social dumping og unfair konkurrence i luftfartsbranchen 윈도우 라이브 다운로드.

Af Ole Christensen, medlem af Europaparlamentet (S)

Antallet af flypassagerer i EU er stødt stigende. I 2015 rejste over 900 millioner passagerer med fly i Europa, en stigning på 4,7 pct 나무고딕 다운로드. siden sidste år. Det viser de nyeste tal fra Eurostat. Men selvom flere rejser, er der ikke kommet flere jobs i europæisk luftfart. Samtidig arbejder mange af luftens arbejdstagere på horrible vilkår movie goal. Der er i dén grad brug for bedre europæiske regler.

Med betænkningen ”An Aviation Strategy for Europe” har vi Europa-Parlamentarikere sendt et usædvanligt stærkt signal om, at der skal europæisk lovgivning til, hvis luftens arbejdstagere også i fremtiden skal sikres bedre vilkår 킹스맨 2 다운로드. Jeg har været pennefører på de dele af Parlamentets betænkning, der omhandler sociale forhold.

Rapporten sætter en tyk streg under, at vælger du som virksomhed at flyve i europæisk luftrum, skal du også tilbyde dine medarbejdere ordentlige løn – og ansættelsesforhold 성막기도 다운로드. Udover at sikre danske og europæiske arbejdstagere et anstændigt liv, giver det en hjælpende hånd til virksomheder, som gerne vil have ordentlige forhold for deres medarbejdere adobe 무료.

Hvis vi kun har fokus på, at billetterne skal være billigere, får vi en konkurrence mod bunden i forhold til løn og arbejdsvilkår. Hvis vi fortsat vil have ordentlige luftfartsselskaber, flyforbindelser og jobs af høj kvalitet i europæisk luftfart, skal vi gøre noget ved de her problemer, og det skal vi gøre nu – fagforeninger, flyselskaber, medlemslande og EU i samarbejde 퍼시픽림2 다운로드.

I udtalelsen opfordrer Europa-Parlamentet konkret Kommissionen og medlemslandene til at indføre lovgivning, der forhindrer regelshopping, bekvemmelighedsflag, nultimekontrakter og pay-to-fly Java free download. Når der indgås aftaler med tredjelande som f.eks. Golf-staterne, skal det være en forudsætning for at måtte flyve i Europa, at man overholder menneskerettighederne og fundamentale arbejdstagerrettigheder 쇠귀체 다운로드. Vi understreger desuden, at arbejdsmarkedets parter bør involveres i al lovgivning inden for luftfartsområdet.

Jeg håber, at Parlamentets klokkeklare signal kan lægge pres på Kommissionen og medlemslandene, for det er i sidste ende dem, der må tage initiativ til at sikre en bedre fremtid for europæisk luftfart Market App.

Endnu ingen kommentarer

Skriv en kommentar